Rebranding
Druk een nieuwe, frisse stempel op je bedrijf met behulp van een sterke rebranding. Blaas de wereld omver met een vernieuwend merkverhaal, een sterke en herkenbare huisstijl en zorg dat je merk onvergetelijk wordt.
WAAROM EEN REBRANDING?
Met een sterke rebranding geef je een nieuwe betekenis aan jouw bedrijf. Je creëert zo een nieuw imago ten opzichte van (potentiële) klanten, aandeelhouders en het grote publiek. De bedoeling is om de perceptie van de klant positief te beïnvloeden. Maak gevoelens los bij je doelgroep en dompel hen onder in de wereld van je merk. Je klant is sneller overtuigd wanneer je boodschap hem raakt. Inspelen op de emotionele factor is alvast een stap in de goede richting. Dat kan je doen aan de hand van een krachtige brand story.
HERKENBARE HUISSTIJL IS EEN MUST
Om te beginnen moet je een herkenbare huisstijl ontwerpen. Dat is een must voor een sterk merk. Zo creëer je een eigenheid die in lijn ligt met alle uitingen van je bedrijf. Op die manier bouw je een visueel imago uit dat je onderscheidt van de concurrentie. Bedenk dus een herkenbare naam en ontwerp een bijpassend logo, huisstijldocumenten en consistente grafische elementen.
ZICHTBAARHEID EN BELEVING
De bedrijfswereld verandert en evolueert voortdurend. Organisaties zijn verplicht zich continu aan te passen en steeds opnieuw een sterke branding neer te zetten. Zo blijf je vernieuwend en trek je de aandacht.
Met een rebranding vergroot je de zichtbaarheid van je merk en zorg je voor een beleving die je doelgroep niet snel vergeet. De indruk die je nalaat, is een belangrijke beslissingsfactor in het aankoopproces van je klant. Is je merk of product top of mind bij de klant? Dan is hij sneller geneigd om in de toekomst opnieuw bij jou te kopen. Het resultaat? Een loyale klant.
Een opfrissing van je merk vraagt tijd, budget en een doordachte strategie. Daarom moet je er goed over nadenken. Het is een kwestie van analyseren en evalueren, maar ook evolueren. Kingfisher marketing vliegt je graag te hulp.